Overslaan en naar de inhoud gaan

Online consumentenbestedingen groeien

Nederlandse internetters hebben in 2001 voor totaal 554 miljoen euro online ‘geconsumeerd’. Dat is een stijging van 72 procent ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de onlangs afgeronde 'Online Shopping Monitor 2001-2' door Blauw Research. De groei zit hem volgens het bureau met name in de aantallen kopers en substantiële stijging van een aantal grote marktsegmenten. Het aandeel van de totale online verkopen in 2001 ten opzichte van de totale Nederlandse detailhandelomzet stijgt sterk van 0,47 procent naar 0,76 procent, maar blijft nog steeds fractioneel. Er is sprake van een sterke groei in aantallen kopers in de laatste helft van 2001, van 1,4 mln naar 2 mln. Naast de aanwas veroorzaakt door de groep first timers (evenals in de eerste helft van het jaar 290.000) blijken meer 'ervaren' kopers terug te keren in de markt. Deze groei is opmerkelijk en het lijkt er dus op dat een behoorlijke groep kopers na een relatieve periode van rust nu weer actiever online is gaan winkelen. Dit duidt op een herstel van het vertrouwen van consumenten in online shopping. De cijfers komen tot stand in samenwerking met Thuiswinkel.org en met medewerking van de belangrijkste online retailers, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in