Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Financiële waarde merken soms 60 procent’

De financiële waarde van de merken van een onderneming kan oplopen tot 60 procent van het balanstotaal en is over het algemeen hoger dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hun doctoraalscriptie 'Merken: betrouwbaar en waarderelevant' is bekroond met de scriptieprijs van het Moret Fonds, een initiatief van Ernst & Young. Ook de scriptie 'Beloningsprikkels in de (nieuwe) kenniseconomie' van drs E.H. van Veldhuizen viel in de prijzen. In de scriptie 'Merken: betrouwbaar en waarderelevant' hebben de auteurs een onderzoek uitgevoerd naar de betrouwbaarheid en waarderelevantie van merken. Zoals uit het onderzoek van de huidige internationale wet- en regelgeving blijkt, is de waardering van zelf ontwikkelde merken in de jaarrekening niet mogelijk. Als reden wordt aangevoerd dat de waarde van de merken veelal niet voldoende betrouwbaar kan worden vastgesteld. De auteurs concluderen niettemin dat de op economische waarden gebaseerde waarderingsmethoden leiden tot merkenwaarde met een voldoende mate van betrouwbaarheid.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in