Overslaan en naar de inhoud gaan

Philip Morris adverteert niet op site

De omslag van het jaarverslag van tabaksgigant Philip Morris, toont een foto van een rokende man met een pakje Marlboro in zijn hand. Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook zijn alle logo's van sigarettenmerken verwijderd uit het jaarverslag op de website van Philip Morris. Volgens een tekst op de voorpagina van het jaarverslag zijn de afbeeldingen weggelaten omdat 'het niet de bedoeling is om sigarettenmerken te adverteren op deze site'. Volgens woordvoerder Peggy Roberts is de papieren versie van het jaarverslag, met afbeeldingen van rokers en sigaretten, slechts gericht op aandeelhouders. De internetversie is voor iedereen toegankelijk. ´We willen geen website waarop beelden van rokende mensen en sigarettenmerken worden overgebracht op kinderen. Het is in overeenstemming met het beleid van Philip Morris om de blootstelling van kinderen aan tabaksreclame te verminderen`, aldus Roberts. Overigens zijn er op de site wel afbeeldingen te vinden van bierdrinkende mensen. Philip Morris is ook eigenaar van biermerk Miller (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in