Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp beste Nederlandse internetwarenhuis

Voor de tweede opeenvolgende keer is Wehkamp het beste Nederlandse warenhuis op internet. Echter, Amazon blijft de absolute koploper en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgezien van Amazon verdwijnen de pure internetspelers langzaam uit de top 10. Op de tweede plaats staat Wehkamp en op de derde plaats Neckermann. In 2001 betekende het einde voor verschillende internetwarenhuizen, zoals Hot-Orange, deWinkel.com, IWASales en Davista. Deze faillissementen tonen aan dat het internet als ‘mono’ verkoopkanaal een beperkte levensvatbaarheid heeft. Eenvoudige producten zoals boeken en cd’s lijken wel geschikt voor elektronische verkoop. Amazon.co.uk en Bol.com lijken daarmee bestaansrecht te bezitten. In de visie van Jungle Rating is het internet niet meer dan een extra distributiekanaal dat de verkoopkosten kan verlagen en 24 uur beschikbaarheid van producten en diensten kan garanderen. Volgens het onderzoek zijn voor de pure internetspelers de volgende stappen een noodzaak om te overleven: ten eerste het bewerkstelligen van integratie en/of aansluiting met fysieke kanalen; ten tweede het streven naar samenwerking en ten derde het minimaliseren van de operationele kosten.De aan het onderzoek ten grondslag liggende methodiek is ontwikkeld door de Vrije Universiteit Amsterdam. In totaal meten de experts van Jungle Rating op meer dan 190 variabelen, verdeeld over 16 dimensies de kwaliteit van het verkoopproces. Een hoge score betekent dat het verkoopproces, ten opzichte van naaste concurrenten relatief goed wordt ondersteund, wat naar verwachting resulteert in een hoger aantal verkopen via internet.

related partner content for mobile comes here

Effectiviteit dienstverlening online warenhuizen – voorjaar 2002

1 (1) Amazon.co.uk 38,9% 2 (2) Wehkamp.nl 36,2% 3 (4) Neckermann.com 32,1% 4 (3) Internetshop.nl 24,5% 5 (8) Kijkshop.nl 22,5% 6 (-) Bol.com 21,8% 7 (13) Megapool.nl 21,3% 8 (16) Schiphol.nl 20,3% 9 (12) Bijenkorf.nl 18,8% 10 (5) Web-Plaza.nl 18,5% 11 (10) Shop.nl 16,4% 12 (7) Ottoshop.nl 15,4% 13 (-) Klingel.nl 13,8%

(De cijfers tussen haakjes zijn de resultaten van de benchmark uitgevoerd in augustus 2001.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in