Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds meer geld voor sport

Sportsponsoring blijft wereldwijd groeien. De totale waarde van de sportsponsordeals die in 2001 nieuw zijn afgesloten bedraagt 4,1 miljard…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autobedrijven zijn daarbij de meest actieve sponsors, voetbal en F1 de dominante sporten. De vijftig top-deals werden afgesloten voor gemiddeld vier jaar met een gemiddelde waarde van twee miljoen dollar. Dat blijkt uit de European & World Sponsorship Monitor 2001 die jaarlijks door Sports Marketing Surveys wordt uitgebracht.

related partner content for mobile comes here

Sportsponsoring was in 2001 dominant aanwezig met een aandeel van bijna zeventig procent van alle nieuwe sponsordeals en met tachtig procent van de opbrengsten. Voetbal vormde de topsport met 154 nieuwe deals (éénentwintig procent) en meer dan een kwart van de opbrengsten. In de Formule 1 werden 33 nieuwe contracten gesloten die bij elkaar ook goed waren voor een kwart van de totale waarde aan sponsordeals.

De totale waarde van de sportsponsorships die in 2001 werden afgesloten steeg naar meer dan 4.1 miljard dollar. De langstdurende overeenkomst werd gesloten tussen AmBev en de Braziliaanse Voetbal Bond voor een bedrag van jaarlijks tien miljoen over een periode van achttien jaar. De grootste deal werd gesloten door Marlboro dat voor 85 miljoen dollar ook de komende vijf jaar sponsor is van het Ferrari Formula One team. (Bron: Sponsoronline)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in