Overslaan en naar de inhoud gaan

Online boodschappen doen populair in VS

Boodschappen doen vanachter de pc zit flink in de lift in de VS. De kunst voor de online aanbieders is om prospects aan te zetten tot een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Forrester verwacht dat de Amerikaanse consument in 2006 17 procent meer boodschappen koopt via internet. Een flinke stijging, die overigens in andere retailsectoren ook waarneembaar is. Het zijn vooral de pure internetbedrijven die sterk aan de weg timmeren.

related partner content for mobile comes here

De regel is dat wie drie keer via internet boodschappen heeft gedaan, dat altijd zal blijven doen. En dus worden fikse cadeaus uitgedeeld aan consumenten die voor het eerst online winkelen. Daarna gaat het uiteraard om een kwalitatief hoogwaardig aanbod, scherpe prijzen en snelle, probleemloze levering. Daarbij helpen gimmicks als dieettips en online communities (laat klanten met elkaar kwekken) op de website ook een handje.

Grote spelers op gebied van online boodschappen aanbieden zijn Fresh Direct, Peapod en Simon Delivers. FreshDirect opende haar virtuele deuren in 2002, en heeft sindsdien al vijf miljoen orders verwerkt. Met een bestand van ruim 250.000 klanten wist dit bedrijf vorig jaar een omzet van ruim honderd miljoen dollar te realiseren, ondermeer door kwalitatief goede verswaren te leveren, geen sinecure met deze vorm van retail. Peapod bestaat al zeventien jaar, en is eigendom van Ahold. Het is de grondlegger van online boodschappen doen. Peapod werkt voor de orderverwerking nauw samen met twee andere Ahold-dochters, Stop & Shop en Giant.

SimonDelivers bestaat zeven jaar en pioniert succesvol op gebied van logistieke concepten. Dit bedrijf is ook sterk in b-to-b, het levert onder meer aan kindercrèches, bedrijven, scholen en bejaardentehuizen.

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in