Online boodschappen doen populair in VS
Onderzoeksbureau Forrester verwacht dat de Amerikaanse consument in 2006 17 procent meer boodschappen koopt via internet. Een flinke stijging, die overigens in andere retailsectoren ook waarneembaar is. Het zijn vooral de pure internetbedrijven die sterk aan de weg timmeren.
De regel is dat wie drie keer via internet boodschappen heeft gedaan, dat altijd zal blijven doen. En dus worden fikse cadeaus uitgedeeld aan consumenten die voor het eerst online winkelen. Daarna gaat het uiteraard om een kwalitatief hoogwaardig aanbod, scherpe prijzen en snelle, probleemloze levering. Daarbij helpen gimmicks als dieettips en online communities (laat klanten met elkaar kwekken) op de website ook een handje.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaGrote spelers op gebied van online boodschappen aanbieden zijn Fresh Direct, Peapod en Simon Delivers. FreshDirect opende haar virtuele deuren in 2002, en heeft sindsdien al vijf miljoen orders verwerkt. Met een bestand van ruim 250.000 klanten wist dit bedrijf vorig jaar een omzet van ruim honderd miljoen dollar te realiseren, ondermeer door kwalitatief goede verswaren te leveren, geen sinecure met deze vorm van retail. Peapod bestaat al zeventien jaar, en is eigendom van Ahold. Het is de grondlegger van online boodschappen doen. Peapod werkt voor de orderverwerking nauw samen met twee andere Ahold-dochters, Stop & Shop en Giant.
SimonDelivers bestaat zeven jaar en pioniert succesvol op gebied van logistieke concepten. Dit bedrijf is ook sterk in b-to-b, het levert onder meer aan kindercrèches, bedrijven, scholen en bejaardentehuizen.
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid