Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek ING: 'Slechts 16% van Nederlandse ondernemers hebben een mobiele strategie'

De verwachting is dat over 5 jaar bestedingen via smartphones ruim een miljard euro bedragen. Voor ondernemers biedt dat natuurlijk kansen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiele strategie
De opkomst van mobiel internet zorgt voor een verandering in het gebruik van internet. De desktop wordt vervangen door mobiel internet op smartphone of tablet. Dit kan altijd en overal. De verwachting is dat over 5 jaar mobiel internet groter zal zijn dan het reguliere internet. Dat betekent kansen voor u als ondernemer op het gebied van

related partner content for mobile comes here

mCommerce
mCommerce zal de komende jaren sterk groeien. Geschat wordt dat over 5 jaar bestedingen een miljard euro zullen bedragen. Daarom kan interessant zijn om een mobiele strategie uit te rollen. Om uw zichtbaarheid te vergroten, om onderscheidend bezig te zijn en om extra omzet te genereren.

Facts & figures
Uit onderzoek van ING onder 350 kleine ondernemers blijkt echter dat slechts 16% een mobiele strategie voor het bedrijf heeft ontwikkeld. Meer dan 80% is daar nu (nog) niet mee bezig. Redenen voor het ontbreken van een mobiele strategie zijn onder meer tijdgebrek, geen toegevoegde waarde voor het bedrijf en het bedrijf is te klein voor een mobiele strategie.

Van de ondernemers die wel een mobiele strategie hebben, heeft meer dan de helft een speciale website voor de smartphone. Een kwart heeft apps voor klanten ontwikkeld, en een kwart verkoopt inmiddels producten/diensten via een mobiele website.

Van de ondernemers die wel een mobiele strategie hebben, heeft meer dan de helft een speciale website voor de smartphone. Een kwart heeft apps voor klanten ontwikkeld, en een kwart verkoopt inmiddels producten/diensten via een mobiele website.

Mobiel ondernemen
Ondanks dat mobiel ondernemen in het mkb nog geen gemeengoed is, is de helft van de ondervraagde ondernemers het eens met de stelling dat ‘mobiel ondernemen de toekomst is in Nederland’. Ook is 56% van de ondernemers van mening dat mobiel ondernemen steeds belangrijker wordt voor het eigen bedrijf.

De visie is er dus wel, alleen de strategie ontbreekt nog. Zeker in deze economisch zware tijden biedt het mobiele internet het mkb niet alleen een extra afzetkanaal, maar ook de mogelijkheid tot klantbinding. Daarnaast is het een goed middel voor een bedrijf om zich te onderscheiden van de concurrentie.

Hoewel het niet meer dan logisch is dat ondernemers momenteel hun prioriteiten moeten stellen, kan deze ontwikkeling niet worden genegeerd. Als de economie weer aantrekt liggen de kansen voor het oprapen. Zeker voor die bedrijven die inmiddels wel de eerste stappen hebben ondernomen.

Bron: ING NBank

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in