Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) 137% meer multimediale adverteerders

In 2013 is het percentage merken dat crossmediaal adverteert via digitale media (mobiel, display, social en video), wereldwijd met 137…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2013 is het percentage merken dat crossmediaal adverteert via digitale media (mobiel, display, social en video), wereldwijd met 137 procent gestegen. Zo is te lezen in het van marketingsoftware- en analyticsbureau Turn.

related partner content for mobile comes here

Ook het aantal merken dat op alle vier de digitale media adverteert, is met 500% gestegen in vergelijking met vorig jaar.

Uit het rapport blijkt daarnaast dat merken die overgaan op adverteren op meerdere media, hun reclame ROI gemiddeld met 300% zien stijgen.

Ook blijkt dat consumenten die een advertentie op meer dan 1 medium zien, 24% meer converteren dan consumenten die de advertentie maar via één medium zien.

Het rapport bevat data van de digitale reclamemarkt van het afgelopen kwartaal, gebaseerd op een analyse van de data van het Turn real-time advertisingplatform.

Overige bevindingen:

- Display eCPM bleef groeien, met een stijging van 4.9% van $1.22 naar $1.28 aan het einde van Q3.

- Mobile eCPM groeide marginaal – 0.9% – van $1.01 in Q2 naar $1.02 in Q3.

- Social eCPM groeide met 15.4%, aangezien topadverteerders de vraag stimuleren voor Facebook en Facebook Exchange advertenties. Wereldwijd trok dit $0.45 eCPM aan in vergelijking tot $0.39 aan het einde van Q2. Facebook groeide dit jaar enorm, met een eCPM-groei van 87% in vergelijking met een jaar geleden.

- Online video is eigenlijk niet veranderd dit kwartaal, met een marginale krimp van 0.54% van $11.03 eCPM in Q2 naar $10.97 tegen het eind van Q3.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in