(Onderzoek) 137% meer multimediale adverteerders
In 2013 is het percentage merken dat crossmediaal adverteert via digitale media (mobiel, display, social en video), wereldwijd met 137 procent gestegen. Zo is te lezen in het Q3 2013 Digital Audience Report van marketingsoftware- en analyticsbureau Turn.
Ook het aantal merken dat op alle vier de digitale media adverteert, is met 500% gestegen in vergelijking met vorig jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit het rapport blijkt daarnaast dat merken die overgaan op adverteren op meerdere media, hun reclame ROI gemiddeld met 300% zien stijgen.
Ook blijkt dat consumenten die een advertentie op meer dan 1 medium zien, 24% meer converteren dan consumenten die de advertentie maar via één medium zien.
Het rapport bevat data van de digitale reclamemarkt van het afgelopen kwartaal, gebaseerd op een analyse van de data van het Turn real-time advertisingplatform.
Overige bevindingen:
- Display eCPM bleef groeien, met een stijging van 4.9% van $1.22 naar $1.28 aan het einde van Q3.
- Mobile eCPM groeide marginaal – 0.9% – van $1.01 in Q2 naar $1.02 in Q3.
- Social eCPM groeide met 15.4%, aangezien topadverteerders de vraag stimuleren voor Facebook en Facebook Exchange advertenties. Wereldwijd trok dit $0.45 eCPM aan in vergelijking tot $0.39 aan het einde van Q2. Facebook groeide dit jaar enorm, met een eCPM-groei van 87% in vergelijking met een jaar geleden.
- Online video is eigenlijk niet veranderd dit kwartaal, met een marginale krimp van 0.54% van $11.03 eCPM in Q2 naar $10.97 tegen het eind van Q3.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid