Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: like een schoolmaaltijd

Unilever pakt de internationale Wereldvoedseldag op om weer wat duurzame acties onder de aandacht te brengen. Het bedrijf doneert een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever zal vandaag een miljoen schoolmaaltijden doneren aan het World Food Program. Het bedrijf lanceert daartoe een social mediacampagne, waarbij iedere like 1 schoolmaaltijd oplevert.

related partner content for mobile comes here

De actie wordt gepromoot middels de brandpages van de merken Knorr, Hellmann’s, Rama en Blueband.

Unilever Food Solutions komt daarnaast met de interne campagne ’Buy a meal – we’ll donate a meal‘, om werknemers over te halen vandaag de speciale World Food Day dish te nuttigen in de kantines van de Unileverkantoren.

Unilever werkt hiertoe samen met cateraar Sodexo.

Antoine de Saint-Affrique, President Food bij Unilever, zegt: ‘Wereldvoedseldag is een goed moment om meer aandacht te genereren voor de honger in de wereld.’

Unilever heeft de afgelopen vijf jaar maaltijden geschonken aan het World Food Program, ter waarde van 15 miljoen dollar.

Unilever houdt de duurzame kalender goed in de gaten: zo tekende de fabrikant op de Dag van de Duurzaamheid een samenwerkingsovereenkomst met Solidaridad, om meer suikerriet te verwerken, in packaging bijvoorbeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in