Nieuwe marketingregels voor Web 2.0?


User generated content en sociale netwerken kunnen voor merken een goudmijn worden. En het extra goede nieuws is dat voor Web 2.0 niet eens een enorme omslag in de bestaande marketingpraktijken nodig is. Want alle oude regels gelden onverkort voor de nieuwe webwereld: je doet het goed als je de juiste creatieve middelen inzet op het juiste moment en voor de juiste doelgroep.
Een voorbeeld: YouTube biedt de mogelijkheid om (ook commerciële) videofilmpjes te plaatsen. Die zullen alleen maar succes hebben als ze de juiste mix vertonen van entertainment en informatie voor de gebruiker. Ander voorbeeld: weblogs zijn een mooie gelegenheid voor merken om in contact te treden met de consument, maar dan moeten ze wel transparant zijn en niet bang voor kritiek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSamengevat: Web 2.0-marketing moet doelgericht en relevant zijn. Anders zal de webgemeenschap zich al snel gemanipuleerd, betutteld of bedrogen voelen en afhaken of keihard terugslaan.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid