Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe marketingregels voor Web 2.0?

Vraagt de opkomst van Web 2.0-toepassingen om nieuwe marketingregels? Nou, eigenlijk niet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

User generated content en sociale netwerken kunnen voor merken een goudmijn worden. En het extra goede nieuws is dat voor Web 2.0 niet eens een enorme omslag in de bestaande marketingpraktijken nodig is. Want alle oude regels gelden onverkort voor de nieuwe webwereld: je doet het goed als je de juiste creatieve middelen inzet op het juiste moment en voor de juiste doelgroep.

related partner content for mobile comes here

Een voorbeeld: YouTube biedt de mogelijkheid om (ook commerciële) videofilmpjes te plaatsen. Die zullen alleen maar succes hebben als ze de juiste mix vertonen van entertainment en informatie voor de gebruiker. Ander voorbeeld: weblogs zijn een mooie gelegenheid voor merken om in contact te treden met de consument, maar dan moeten ze wel transparant zijn en niet bang voor kritiek.

Samengevat: Web 2.0-marketing moet doelgericht en relevant zijn. Anders zal de webgemeenschap zich al snel gemanipuleerd, betutteld of bedrogen voelen en afhaken of keihard terugslaan.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in