Overslaan en naar de inhoud gaan

Niemand weet meer iets

Gastblogger Paul Postma
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Word ik er moedeloos of vrolijk van? Ik word gebeld door een zekere luchtvaartmaatschappij (je weet, adviseurs blijven anoniem over hun cliënten) met de melding dat ze onze rapporten voor het invoeren van CRM uit 1998 hebben teruggevonden. En er nu aan willen beginnen.

related partner content for mobile comes here

Ik kom graag langs. Maar daar is NIEMAND meer die nog iets heeft meegekregen van wat we toen hebben gedaan.

De persoon die onze rapporten vond was alleen zo slim om ze op te zoeken alvorens te beginnen.

Hulde, maar een uitzondering. Iedereen met wie we toen het project hebben gedaan, is vertrokken.

Bank: idem, al zit hier nog een enkeling uit de jaren&;90 die nu dankzij een nieuwe directie opnieuw mag investeren in wat we toen Event Driven Marketing noemden.

Je kon toen wel &;events&; benoemen, maar nog niet goed scoringsmodellen maken. Een voorloper dus van wat nu CRM heet. We pakken het opnieuw op, met de enkeling die er nog van weet.

Nationaal Telecombedrijf: vier jaar geleden rondden wij het CRM-project af met klantwaarden en wat al niet. Operationeel kant-en-klaar en werkt goed. Iedereen is opgeleid. Management weg. Nieuw management begint helemaal van voren af aan, huurt (ander, ook goed) adviesbureau in en doet ALLES OPNIEUW. Mijn bek valt open.

Dat iedereen met internet hetzelfde "uitvindt" als wat Siegfried Vögele twintig jaar geleden voor drukwerk al exact zo had uitgevonden, is tot daar aan toe. Maar waar blijft al die kennis van al die mensen die zijn vertrokken? Geen idee. Wie wel?

Gegroet!

Paul Postma

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in