Overslaan en naar de inhoud gaan

Natwerk en Solidaridad schetsen koffieloos tijdperk in nieuwe campagne

Een doemscenario met een knipoog.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vandaag lanceert Solidaridad in samenwerking met Natwerk de campagne ‘Een wereld zonder koffie’. Door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit. Op humoristische wijze laat deze campagne zien hoe een koffieloos tijdperk aanvangt als er geen actie wordt ondernomen.

related partner content for mobile comes here

‘De campagne is gericht op de belevingswereld van de gemiddelde Nederlander’, zegt Frank de Ruwe, mede-eigenaar Natwerk. ‘Wij drinken gemiddeld 3,7 kopjes koffie per dag, waarmee we tot de wereldwijde top 3 behoren. Het opraken van de koffie heeft vanzelfsprekend een grote impact op ons leven. De scenario’s die we kunnen verwachten hebben we, met een humoristische knipoog, beeldend gemaakt.’

Volgens Heske Verburg, directeur van Solidaridad, wordt met deze camapgne geprobeerd de consument en het bedrijfsleven te overtuigen om te investeren in oplossingen voor de problematiek in de koffiesector. ‘Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn. Om het koffiebedrijfsleven in beweging te krijgen, hebben we de steun van de consument hard nodig.'

De crossmediale campagne bestaat naast de video uit een website, onderzoeks-PR, media-inkoop, een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.

Credits


Verantwoordelijke bij klant: Karin Jensma
Bureau: Natwerk
Videoproductiemaatschappij: We Are Will
Regisseur: Joris Dommels
Website: Hoppinger

Videoproductiemaatschappij: We Are Will


Regisseur: Joris Dommels
Website: Hoppinger


Website: Hoppinger

Website: Hoppinger

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in