Overslaan en naar de inhoud gaan

Motivatie voor media gemeten

Goed nieuws voor mediaplanners: een nieuw analyse-instrument maakt het mogelijk de betrokkenheid van consumenten bij bepaalde media vast te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het door het Belgische Censydiam ontwikkelde instrument, de M2M (Motivation to Media), laat respondenten – die zijn ingedeeld aan de hand van de vraag hoe ze in contact komen met de media - verband leggen tussen merken of media en een aantal gesuggereerde kenmerken, zoals energiek, superieur, liefhebbend, betrouwbaar et cetera. Vervolgens worden de uitkomsten en trends gegroepeerd tot de volgende nieuwe typologieën: controle, zekerheid, erbij horen, genieten, vitaliteit, kracht, erkenning. Zo wordt niet alleen de associatie die de consument heeft met een merk of medium duidelijk, maar kunnen ook zogeheten ‘brand-‘ of ‘media footprints’ worden getraceerd. Het grote verschil met bestaande socioculturele methodes is de focus op het onbewuste: het gaat niet zozeer om gedrag als wel om de motivatie die vooraf gaat aan het gedrag. In die zin levert M2M dus een belangrijke aanvulling op de klassieke mediagegevens.

related partner content for mobile comes here

Bron: MediaMarketing
Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in