Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Mooi die commercial over integratie van Plus, maar wat dóen ze eraan?’

In de nieuwe commercial van Plus wordt een groot thema aangesneden. 4 specialisten buigen zich over de goede bedoelingen van de supermarkt.

Woensdag zagen we de nieuwe televisiecommercial van supermarkt Plus, waarin het grote maatschappelijk thema van integratie wordt aangesneden. In de commercial zien we het Syrisch jongetje Ismail, dat in contact komt met de Nederlandse (eet)cultuur. Zijn nieuwe Nederlandse vriendje, Lucas, laat hem kennis maken met onze 'keuken'. Op zijn beurt ontdekt Lucas nieuwe smaken als hij op bezoek is bij de familie van Ismail. De boodschap? 'Mensen met elkaar verbinden.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Paula graafland Graafland

Zelf plaatste ik enthousiast de reclame op mijn linkedin profiel. Met hartjes aan Plus voor het uitvoeren ervan.
Ik snap dat Nadine ridder zegt: kom ook met bijpassende acties. Maar ik denk dat het verhaal zelf genoeg is in dit verband. Zo weet ik als kijker zeker dat eten echt verbind; het gaat de supermarkt ineens om de mens en niet om hogere sales. Ik zou het belachelijk vinden als er in een vervolg blokje nog even commercieel 3 producten in de aanbieding langskomen. (Natuurlijk gaat het wel om sales, maar doordat er nu alleen een verhaal staat dringt dat gevoel zich niet zo hard op). Deze commercial valt wat mij betreft niet in de categorie short term sales draaien maar echt long term: mensen aan je binden door emotie.
Sluit me helemaal aan bij Doets: lekker je positie innemen op dit vlak en zometeen weer wat luchtiger spul erachteraan. Hang dan daar weer je acties aan en ik ben ervan overtuigd dat je verkoop niet eenmalig maar structureel omhoog gaat.

Martijn de Beijer

Ik vind het zelf heerlijk dat merken zich verstandig en sociaal laten zien in reclames, zodat de kijker ook gewoon positieve berichten te zien krijgt (in dit geval rondom immigratie). Daar gaat mijn hartje sowieso al sneller van kloppen. Merken mogen een dergelijk geluid op authentieke manier wmb laten horen, zonder extra bewijsvoering. Zo van "hier houden wij gewoon van".

Michael

Echt een bizarre campagne. Het dunkt me dat het doel van een reclame is om uiteindelijk meer te verkopen. Wellicht dat de makers “ nieuwe Nederlanders “ zijn en de integratie en Islam discussies hebben gemist( is tenslotte nog maar 15 jaar de meest polariserende discussie in ons land. ) . Het lijkt mij overduidelijk dat wilders stemmers ( zijn maar een Paar miljoen mensen) niet met enthousiasme hier maar kijken. Ik durf er op te wedden dat dit omzetverlies lijdt.
Misschien volgende reclame iets leuks met abortus of euthanasie als onderwerp doen?

Scato van Opstall

Mag ik een teiltje? Waarom anoniem reageren niet moet kunnen op een vakbladsite, zie reactie 'Kots'. En die Michael zonder achternaam is ook een enorme lafbek. #wegmetdiedigitaleburka https://www.adformatie.nl/media/weg-met-anonieme-moddergooierij-en-botte-meligheid

Harry

Ja Scato van Opstall.. niet iedere reactie is gewenst bij de nieuwe Nederlanders.. Wij moeten ons immers onderwerpen.. anders kop er af.. ja daar heeft niet iedereen zin in. Ik zou zeggen knuffel lekker door.. net als Paul de Leeuw of Claudia de Breij... die worden straks als eerste gehangen of van een flat geflikkerd als de "nieuwe orde" zich heeft gevestigd... Stuk onbenul!

Michael

Dank voor je reactie Scato. Vooral de inhoudelijke argumenten zijn erg sterk .
Jouw reactie tekent precies het probleem met sommige reclame bureaus. De wens om hun eigen “ groene” wereldbeeld en politiek door de strot van consumenten te duwen op kosten van goedgelovige bedrijven. Wat maakt het uit dat je zij een gedeelte van hun klanten van zich vervreemden?
Weet je als ik een Syrische vluchtelingen familie in de plus reclame zie dan denk ik aan de 900 vrouwen die aangerand zijn in Keulen en de honderden Isis strijders die gevlucht zijn. Dat wil je misschien niet horen maar als marketeer dien je daar rekening mee te houden en niet alleen je eigen mening.

Helal

Heeft mij altijd verbaasd dat ik bij Plus in Rijswijk nooit een allochtone werknemer heb gezien, dus ik zie die hele verbinding niet. Laat Plus daar maar eens naar kijken. Ik kom daar ook niet meer want als je geen weerspiegeling bent van de maatschappij dan voel ik me daar ook niet welkom maar heb niet het idee dat ze het daar heel erg vinden. Is eigenlijk best een kwalijke zaak.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in