Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenchoice neemt groene branchegenoot Qurrent over, merknaam blijft bestaan

Qurrent is nu shirtsponsor van Feyenoord, mogelijk komt daar op den duur Greenchoice op te staan.
Miniatuurvoorbeeld
© Feyenoord fanshop
Miniatuurvoorbeeld
© Feyenoord fanshop

Energieleverancier Greenchoice neemt zijn groene branchegenoot Qurrent over. Door de krachtenbundeling met Qurrent, dat overigens shirtsponsor van Feyenoord is, denkt Greenchoice de overgang naar duurzame energie in Nederland verder te kunnen versnellen.

related partner content for mobile comes here

Er is geen overnamesom naar buiten gebracht. Greenchoice heeft de deal inmiddels voorgelegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt. Uiterlijk 1 oktober zou de samensmelting een feit moeten zijn. Het totale aantal klanten groeit dan naar meer dan een half miljoen.

Qurrent is nu nog in handen van de Stichting DOEN, het fonds van de Goede Doelen Loterijen.

Merknaam

Het is de bedoeling dat Qurrent als merknaam blijft bestaan. Maar hoe alles er precies uit gaat zien moet nog worden uitgewerkt. Greenchoice kan daarom nu nog niet zeggen of de naam van Qurrent op de shirts van Feyenoord blijft prijken, of dat die naam op den duur wordt aangepast in Greenchoice.

Greenchoice, dat zelf voor 30 procent in handen is van Eneco, bestaat al sinds 2001. Er werken circa driehonderd mensen. Het in 2011 opgezette Qurrent telt ongeveer honderd medewerkers. De sponsordeal tussen Qurrent en Feyenoord dateert van april vorig jaar. Toen werd afgesproken dat de Rotterdamse voetbalclub vier seizoenen met Qurrent op het wedstrijdtenue speelt.

De overnemende partij verwacht geen gedwongen ontslagen als gevolg van de deal. Wel denken Greenchoice en Qurrent samen efficiënter te kunnen werken. ,,Het zijn nu twee bedrijven die eigenlijk zo goed als dezelfde missie hebben. Samen kunnen we meer doen en kunnen we meer investeren in lokale energieprojecten'', legt een woordvoerder van Greenchoice uit.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in