Mindshare: Nederlanders digitaal niet normaal
Mindshare kwam woensdag met het wereldwijde onderzoek Are you Digitally Normal?. Hierin is via het Mindreader panel - waar 33.000 respondenten in 33 landen aan meedoen - gevraagd naar de motivaties voor het gebruik van digitale media.
De methode rangschikt de landen op vier verschillende motivaties, gecorrigeerd voor penetratie en infrastructuur. China staat bovenaan, voor Portugal en Singapore.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaNederland staat pas op de 31e plaats in de wereldwijde hitlijst met een ranking van 29 op entertainment, plaats 30 op informatie en 23 als het om transactie gaat. Alleen op de motivatie zelfexpressie scoort Nederland gemiddeld met een ranking van 18.
De uitvinders van sociale media, de Amerikanen, scoren zelf heel slecht op zelfexpressie (plek 31), maar op entertainment scoren ze juist heel hoog. De Chinezen daarentegen zijn de absolute nummer 1 als het om zelfexpressie gaat (met een Digital Normal Index van 181 versus 83 voor de VS). Dat betekent voor merken dat ze rekening houden met hoe ze zich in diverse landen op bijvoorbeeld Facebook manifesteren.
Ruud de Langen, ceo Mindshare Nederland, licht toe: 'Consumenten die met verschillende motivaties online zijn, moeten ook op verschillende manieren aangesproken worden. Adaptive Marketing is hierbij heel belangrijk.'
Klik afbeelding voor een vergroting
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid