Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare: Nederlanders digitaal niet normaal

Nederland blijft achter op alle gebieden van motivatie voor gebruik van digitale media, behalve op het gebied van zelfexpressie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mindshare kwam woensdag met het wereldwijde onderzoek Are you Digitally Normal?. Hierin is via het Mindreader panel - waar 33.000 respondenten in 33 landen aan meedoen - gevraagd naar de motivaties voor het gebruik van digitale media.

related partner content for mobile comes here

De methode rangschikt de landen op vier verschillende motivaties, gecorrigeerd voor penetratie en infrastructuur. China staat bovenaan, voor Portugal en Singapore.

Nederland staat pas op de 31e plaats in de wereldwijde hitlijst met een ranking van 29 op entertainment, plaats 30 op informatie en 23 als het om transactie gaat. Alleen op de motivatie zelfexpressie scoort Nederland gemiddeld met een ranking van 18.

De uitvinders van sociale media, de Amerikanen, scoren zelf heel slecht op zelfexpressie (plek 31), maar op entertainment scoren ze juist heel hoog. De Chinezen daarentegen zijn de absolute nummer 1 als het om zelfexpressie gaat (met een Digital Normal Index van 181 versus 83 voor de VS). Dat betekent voor merken dat ze rekening houden met hoe ze zich in diverse landen op bijvoorbeeld Facebook manifesteren.

Ruud de Langen, ceo Mindshare Nederland, licht toe: 'Consumenten die met verschillende motivaties online zijn, moeten ook op verschillende manieren aangesproken worden. Adaptive Marketing is hierbij heel belangrijk.'

Klik afbeelding voor een vergroting

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in