Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft richt pijlen op gamevertising

Microsoft stort zich vol in de gamevertisingmarkt met de lancering van de Xbox360, komende herfst. De nieuwe Xbox biedt flink wat extra…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft stort zich vol in de gamevertisingmarkt met de lancering van de Xbox360, komende herfst. De nieuwe Xbox biedt flink wat extra diensten voor adverteerders en Microsoft is van plan om die diensten op een agressieve manier bij marketeers onder de aandacht te brengen.
De Xbox is ontworpen als spelletjesomgeving, maar ook als marktplaats, waar game-uitgevers onder andere nieuwe titels kunnen verkopen en extra levels kunnen toevoegen aan bestaande games.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders kunnen daar volgens makkelijk op inspringen.
De marktplaats biedt ook plek aan speciale competities, die gepromoot kunnen worden middels TV-sponsordeals, denk aan de mogelijkheid om de stand van online competities door te geven tijdens een sportprogramma op televisie.

Microsoft hoopt vanaf de herfst een miljard nieuwe Xboxen te slijten. De oude Xbox is de laatste drie jaar 20 miljoen keer over de toonbank gegaan. Slechts 10 procent van deze Xbox-klanten heeft ook een abonnement op de Xbox-live internetdienst. Microsoft verwacht echter dat bij de aanschaf van de nieuwe Xbox minstens de helft van de kopers ook een Microsoftverbinding erbij neemt.

De abonnees moeten bij registratie overigens flink veel persoonlijke informatie geven. Een manager binnen het Microsoftconcern zei tegen dat deze data 'state of the art' is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in