
Uit het onderzoek blijkt ook dat de huidige ‘online help’, zoals click-to-call en click-to-chat onvoldoende zijn. 59 procent van de ondervraagden vindt de e-mailopties voor hulp en de FAQ-pagina’s niet handig.
Verder blijkt dat 85 procent van de consumenten die surft, producten vergelijkt en producten en/of diensten online koopt, de keus wil voor een click-to-call of click-to-chat of online help.
70 procent vindt click-to-call, directe verbinding met een persoon zonder eerst een lastige interactive voice response-systeem te moeten doorlopen, erg/zeer handig.
68 procent van de ondervraagden vindt een gebruiksvriendelijk site die hen in staat stelt producten te vergelijken, surfen en producten/diensten te kopen als een van de drie belangrijkste features voor een site. Dat geldt voor 58 procent als het gaat om direct contact met experts, via click-to-call of click-to-chat technologie.
Consumenten kiezen liever voor een telefoongesprek dan een chat als het gaat om dure producten/diensten, moeilijke vragen, fouten in het transactieproces en gevoelige informatie.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVolgens de onderzoekers is het voor online business een belangrijke zaak om real-time hulp beschikbaar te stellen voor de consumenten die daar behoefte aan hebben.
Bron MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee