
Duurzame merken hebben bij consumenten een streepje voor, maar door gebrek aan communicatie en transparantie van bedrijven kennen weinig Nederlanders deze merken. Dit is een van de conclusies uit het Duurzaamheidkompas #2 2009, een periodiek onderzoek onder ruim vijfhonderd respondenten naar de meest actuele duurzaamheidthema’s. Het onderzoek werd gehouden door MarketResponse en adviesbureau Schuttelaar & Partners.
Duurzame merken staan bij veel consumenten in een positief daglicht; vooral hoger opgeleiden schaffen ze eerder aan en werken liever voor een duurzame werkgever. Duurzame merken kenmerken zich volgens de consument door kwaliteit, lange levensduur en eerlijke handel. Slechts vier op de tien Nederlanders is in staat om een duurzaam merk te noemen. Kan men dat wel, dan denkt men aan Philips en Max Havelaar. Shell en Hummer zijn merken die volgens de consument bij uitstek niet duurzaam zijn.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQVerder komt uit het onderzoek naar voren dat de Nederlander zich zorgen maakt over tal van duurzaamheidissues. Hierbij hebben de verdwijning van het regenwoud en de vermindering van de aandacht voor de medemens in de buurt de hoogste prioriteit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee