Overslaan en naar de inhoud gaan

Olifant in de porseleinkast

Rondlopen in jouw merk. 360° merkbeleving creëren . De natte droom van menig brand marketeer. De enige branche waar dit al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Illustratief is de enorme aandacht voor de op handen zijnde overname van Super de Boer door Jumbo. Super de Boer, een bedrijf dat verrees uit de as van het Laurus drama. Met minimale middelen probeerde om de beschadigde reputatie en klantenvertrouwen te herstellen. Kansloos in een branche waar waarde-erosie en prijsdruk hand in hand gingen. Klanten accepteren gewoonweg geen hoger prijsniveau als dit in haar beleving niet gecompenseerd wordt door assortimentsrijkdom, gemak en winkelbeleving.

related partner content for mobile comes here

Jumbo laat zien dat je als kleine speler binnen de prijsgedreven Food markt wel degelijk bestaansrecht hebt. Als je merk maar gebaseerd is op een sterk relevant idee (7 zekerheden) dat verder gaat dan sec een lage prijs. Als je je belofte aan de klant elke dag bewijst. Functioneel en emotioneel. Doordrongen in elke vezel van je bedrijf en personeel. Van klanten fans maakt.

Wat kunnen de kleinere spelers binnen Foodretail hiervan leren? Denk hierbij aan de fases van lerende mensen waar slechts twee woorden voor nodig zijn:
1. Onbewust-Onbekwaam
2. Bewust-Onbekwaam
3. Bewust-Bekwaam
4. Onbewust-Bekwaam
Deze fases gelden evenzo voor retailorganisaties. Bevindt de retailorganisatie zich qua merkdenken nog in fase 1, dan is zij de Super de Boer van morgen. Organisatie in fase 2 zullen om dit doemscenario af te wenden alle zeilen moeten bijzetten. Merkdenken zo snel mogelijk adopteren en implementeren in alles wat zij doen. Organisaties in fase 3 of 4 kunnen zomaar de Jumbo van morgen zijn. Als ze durven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in