Overslaan en naar de inhoud gaan

Bezuinigingen op marketing moeten duidelijk en specifiek zijn

Intelligente bezuinigingen op marketing houden rekening met waar toekomstige groei vandaan zal komen. Effectieve, maar selectieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de noemer `Wees duidelijk en specifiek` vallen strategische kostenbesparingen die de concurrentiecapaciteit niet aantasten, en die anticiperen op economisch herstel.

related partner content for mobile comes here

Onder het hoofdje ‘Blijf vooruit kijken` staat: laat vorige teleurstellingen niet de strategie bepalen, neem afstand zodat objectief verdedigbare bezuinigingen doorgevoerd worden, erken dat bezuinigingen niet proportioneel verdeeld hoeven te worden, definieer de belangrijkste product- en klantgroepen, schakel de mensen in het bedrijf met de meeste invloed in, maak voorspellingen zo feitelijk mogelijk, en verlies de bezuinigingsmaatregelen van de concurrentie niet uit het oog.

Onder de belangrijke noemer ‘Weet waar niet te bezuinigen` vallen: versterk de band met de meest winstgevende klanten en investeer hierin, doe effectief onderzoek naar de zich ontwikkelende vraag van klanten, investeer in bescherming van de flanken door niet alleen kostenreducties te hanteren, en zorg ervoor dat de marketingboodschap luid en duidelijk doorkomt. Investeer indien nodig in bijstelling van de marketing mix.

Bron Admap, september 2009

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in