Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer reclamefolders in recessietijd

Zolang de recessie aanhoudt, wordt de stapel reclamefolders op de deurmat groter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is voor bedrijven in deze crisistijd het slimst om de consument met brievenbusreclame te bestoken, blijkt uit dinsdag gepresenteerd onderzoek van Frank Quix, verbonden aan de leerstoel detailhandelsmarketing van de Universiteit van Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

'Folders zijn bijna net zo effectief als tv-spotjes, maar een stuk goedkoper. Ondernemingen die moeten bezuinigen, maar toch reclame willen maken adviseer ik: doe dat via brievenbusreclame’, zegt hij in het AD.

Nederlanders kijken jaarlijks meer dan 1100 uur per jaar tv en bladeren ‘slechts’ 44 uur door de folders. Dat onderscheid wordt deels teniet gedaan doordat de folders voor 100 procent uit reclame bestaan. Zodra de consument er naar kijkt, is het dus raak. Verder blijkt volgens de onderzoeker dat consumenten brievenbusreclame meer waarderen dan tv-reclame. Quix: '26 procent vindt tv-reclame leuk, maar 46 procent noemt het irritant. Terwijl folders door bijna 33 procent leuk worden gevonden en slechts 11.5 procent ze irritant vindt.’

Online reclame scoort het slechtst. Meer dan de helft van de Nederlanders vindt die ‘irritant’. Advertenties in kranten worden milder beoordeeld. De meeste mensen staan daar ‘neutraal’ tegenover. Quix presenteerde zijn uitkomsten op de ‘Nationale dag van de brievenbusreclame’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in