Overslaan en naar de inhoud gaan

Moment van afleiding goed voor productkeuze

Een kort moment van afleiding voordat je de keuze maakt voor een bepaald product is beter dan een impulsbeslissing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook veel wikken en wegen is niet de juiste strategie, zo heeft marketingonderzoeker Davy Lerouge van de Universiteit van Tilburg aangetoond met een aantal experimenten. Bij het afwegen van specifieke eigenschappen van bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera vinden mensen het moeilijk om tot de juiste vergelijking te komen. 'Ze nemen de verkeerde beslissing of blijven die almaar uitstellen', aldus Lerouge.

related partner content for mobile comes here

Deelnemers aan zijn experimenten die enkele minuten afgeleid waren na het zien van verschillende producten konden beter de aantrekkelijke alternatieven onderscheiden. Een tijdje niet aan de beslissing denken zorgt ervoor dat we alleen algemene informatie van de producten uit ons geheugen oproepen en details vergeten, legde Lerouge uit.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in