Overslaan en naar de inhoud gaan

Marqt doet kindermarketing in de ban

De supermarkt is naar eigen zeggen de eerste retailer die gehoor geeft aan de 'Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding'.
Miniatuurvoorbeeld
© Marqt
Miniatuurvoorbeeld
© Marqt

Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd. De retailer, die staat voor een eerlijk voedselsysteem, geeft hiermee gehoor aan de ambities van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding.

related partner content for mobile comes here

Dit is een samenwerkingsverband van maatschappelijke- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers en grote gemeenten als Amsterdam en Rotterdam. Zij pleiten voor alleen kindermarketing voor producten die binnen de Schijf van Vijf vallen.

Marqt beweert dat het de eerste supermarkt is die volledig gehoor geeft aan de ambities van deze associatie. Restanten in de winkels zullen nog tot zo’n vier tot vijf weken nodig hebben om leegverkocht te worden.

‘We willen kinderen niet verleiden tot producten die buiten de Schijf van Vijf vallen. Die producten passen niet binnen onze kaders’, verklaart Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in