Brand sounds worden in Nederland niet of nauwelijks herkend
Minder dan de helft van de consumenten noemen het juiste merk, nadat ze een brand sound van 3 seconden hebben gehoord.
Het is bedroevend gesteld met de merkherkenning op basis van brand sounds. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door Blauw Research, in samenwerking met soundbranding-bureau BLCKBRD.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidEigenlijk logisch dat bij een merk samen met de andere kenmerken ook een auditief component dezelfde DNA zou moeten hebben. Als het ware de 'tone of voice' moet dan matchen, en liefst een onverwisselbare toch herkenbare relatie met de dienst / het product hebben. Muziek van bijvoorbeeld David Bowie, Prince, Pink Floyd, Frank Zappa, etc. had een heel 'umfeld' dat in alle creatie-aspecten klopte. De songs waren daar maar een onderdeel van. Indien het 'umfeld' van een product in relatie gebracht kan worden met het 'umfeld' van het auditieve of het artistieke onderdeel, zal die overeenkomst niet als onnatuurlijk en opgelegd ervaren worden.