Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand sounds worden in Nederland niet of nauwelijks herkend

Minder dan de helft van de consumenten noemen het juiste merk, nadat ze een brand sound van 3 seconden hebben gehoord.
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf

Het is bedroevend gesteld met de merkherkenning op basis van brand sounds. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door Blauw Research, in samenwerking met soundbranding-bureau BLCKBRD.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Freed Schmitter

Eigenlijk logisch dat bij een merk samen met de andere kenmerken ook een auditief component dezelfde DNA zou moeten hebben. Als het ware de 'tone of voice' moet dan matchen, en liefst een onverwisselbare toch herkenbare relatie met de dienst / het product hebben. Muziek van bijvoorbeeld David Bowie, Prince, Pink Floyd, Frank Zappa, etc. had een heel 'umfeld' dat in alle creatie-aspecten klopte. De songs waren daar maar een onderdeel van. Indien het 'umfeld' van een product in relatie gebracht kan worden met het 'umfeld' van het auditieve of het artistieke onderdeel, zal die overeenkomst niet als onnatuurlijk en opgelegd ervaren worden.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in