Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats stopt met Hippas

In het kader van de contentverrijking startte Markplaats in september 2009 een aparte social media shopsite voor de betere dameskleding,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kader van de contentverrijking startte Markplaats in september 2009 een aparte social media shopsite voor de betere dameskleding, . Maar na 2,5 jaar wordt de stekker uit de site getrokken.

related partner content for mobile comes here

Het is niet gelukt om Hippas bekend te maken bij het grote publiek. In de categorie Merkkleding op Marktplaats staan momenteel meer unieke fashion items dan op Hippas zelf, en het aantal bezoekers is ook vele malen groter. Voor Marktplaats een reden om te stoppen en alle middelen te stoppen in Marktplaats zelf..

In 2009 zag voormalig directeur Kilian Toorenaar nog wel een markt voor een nieuw label buiten Marktplaats. Tegen Molblog : ‘‘Van alle 36 rubrieken zijn de onderdelen huis & inrichting en kleding het grootste. Je ziet daar een enorme omloopsnelheid. De meeste mensen zijn op zoek naar de 'betere kleding', A-merken. Er is dus een duidelijke markt voor dit segment. Een groot deel van de doelgroep zoekt al bij ons, maar het andere deel van de Hippas-doelgroep komt vanwege de merkassociatie niet op Marktplaats.’

Hippas blijft tot 1 maart 2012 bestaan, maar vanaf 15 februari is niet meer mogelijk om nieuwe advertenties te plaatsen, zo meldt Marktplaats in een mailing aan de Hippas-leden.

Tegelijkertijd met de start van Hippas werkte Marktplaats ook aan contentverrijking binnen de site, op de best bezochte plekken. Zo konden aanstaande ouders in het onderdeel Baby op komst onder andere terecht voor een uitzetlijst. Aankoopsuggesties kon je linken aan drie levensfases, waarover dan weer content te vinden was. Daarnaast startte Marktplaats met tips en adviezen van andere ouders.

Marktplaats deed dit om adverteerders tegemoet te komen die meer op lifestyle segmenten wilden adverteren. Met name de fast movers kwamen met deze wens, aldus Marktplaats.

Kennelijk bleef het bij een wens, want het Baby op komst-experiment lijkt gestopt. Andere goedlopende rubrieken, zoals Auto’s en Diensten en Vakmensen, worden nog wel aangevuld met content.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in