Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats: nieuwe merkstrategie, nieuwe campagne

‘Alles kunnen doen wat jij wilt. Marktplaats brengt het binnen handbereik.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo klinkt de nieuwe merkbelofte van Marktplaats, vanaf vandaag zichtbaar in een grote mediacampagne.

Centraal staan twee door N=5 ontwikkelde televisiecommercials, die de ‘relevante en emotionele voordelen van handelen op het handelsplatform zichtbaar moeten maken’, aldus Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats: ‘Marktplaats staat voor veel meer dan alleen maar kopen en verkopen. Deze campagne maakt de werkelijke, onderliggende betekenis van Marktplaats duidelijk en roept mensen op tot actie over te gaan en gebruik te maken van de onafhankelijkheid die het platform biedt. Marktplaats is een sociaal fenomeen dat drempels en beperkingen wegneemt en mensen in staat stelt hun grenzen te verleggen en daarmee hun eigen leven kleur te geven en leuker, makkelijker en comfortabeler te maken.’

Beide commercials bestaan uit een onafgebroken shot (one taker).  De ene commercial draait om een gelukzalige vijftiger die zichzelf herenigt met de vintage brommer uit zijn jeugd:

related partner content for mobile comes here

De ander om een jong meisje dat zich voor het eerst stort op haar passie: gitaarspelen. 

De films roepen op om er zelf ook voor te gaan met de campagneregel ‘Ga ervoor. Het begint op Marktplaats’.

Annemarie Joosen, Hoofd Marketing van Marktplaats: ‘We focussen niet langer enkel op de functionele maar ook op de emotionele voordelen die Marktplaats biedt.’

De campagne speelt zich af op televisie, radio en online.

Credits

Opdrachtgever: Marktplaats

Bureau: N=5

Creatie: Paul Bakker, Hans Bolleurs

Creatieve Directie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen

RTV : Monique Neuteboom

Account: Judith Lavalette, Nicole Florencio, Nadine Marcar

Strategie: Marc Oosterhout, Marc Pieterse

Productiemaatschappij: Caviar

Regisseur: Rogier Hesp

Producer: Rogier Dorant

Post Productie : The Ambassadors

Geluid: The Ambassadors Sound

Fotografie: Tara Fallaux

Verantwoordelijk bij klant: Annemarie Joosen, Maaike Bakker, Mandy Sturkenboom

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in