Overslaan en naar de inhoud gaan

KwikFit: het meest bekende en goed gewaardeerde garagemerk van Nederland

CMO Studio | Zijn er nog verbeterpunten? ‘We willen ons merk meer laden met de waarden ‘‘warm" en "vriendelijk" en "sympathiek".’
Een vestiging van KwikFit
Een vestiging van KwikFit
© Shutterstock
Een vestiging van KwikFit
Een vestiging van KwikFit
© Shutterstock

Welke van onderstaande garageketens of bedrijven voor auto-onderhoud en -reparatie kent u?

KwikFit                                                            79%
Carglass                                                          75%
ANWB Wegenwacht Service Centers               68%
Autotaalglas                                                     52%
Profile                                                              43%
Vakgarage 37%
Euromaster                                                      35%
Bosch Car Service                                           32%
Pitstop                                                             8%
Geen van deze                                                4%

Wat denkt Nederland over KwikFit?

Wanneer Nederlanders aan KwikFit denken, springen woorden als ‘banden’ en ‘goede service’ er direct uit. Ook wordt KwikFit omschreven als professioneel, betrouwbaar en betaalbaar. Maar wat nog ontbreekt, zijn associaties met warmte en milieuvriendelijkheid. Arjan: ‘Daar gaan we aan werken. Onze nieuwe merkcampagne draait om de mensen achter KwikFit en moet juist die menselijke en sympathieke kant meer benadrukken.’

Hoe zou u KwikFit omschrijven?

Professioneel                              54%
Betrouwbaar                               51%
Betaalbaar                                  48%
Deskundig                                  46%
Snel                                           39%
Innovatief                                    13%
Onpersoonlijk                              10%
Warm                                         10%
Ook voor mens en milieu             6%
Saai                                           5%
Stoer                                          5%
Sexy                                           2%
Weet niet                                    5%

Innovatie en groei in nieuwe diensten

KwikFit wordt vooral geassocieerd met banden, APK's en onderhoudsbeurten, maar heeft ook een breed aanbod van diensten. Bijvoorbeeld E-bike onderhoud, een nieuw segment waar nog groeikansen liggen. Van der Meer: ‘We zetten stappen om deze diensten bekender te maken. Innovatie is essentieel, en onze focus op E-services helpt ons om bij te dragen aan betaalbare, duurzamere mobiliteit.’

Welke diensten biedt KwikFit volgens u aan?

Banden                                                                                  78%
APK                                                                                                        75%
Onderhoudsbeurt (groot en klein)                                                             66%
Accu-service                                                                                            50%
Trekhaak monteren                                                                                  41%
Airco                                                                                                       36%
Onderhoudsbeurt (groot en klein) voor elektrische auto’s                          34%
Autoglas                                                                                                  34%
Pechhulp                                                                                                 19%
Onderhoud E-bike 9%
Arjan van der Meer - KwikFit
Arjan van der Meer - KwikFit Foto: Studio Dick van der Lecq

Prijs blijft belangrijk, maar vertrouwen wint

Auto-onderhoud blijft een prijsgedreven categorie: 64% van de ondervraagden geeft aan dat kortingen en aanbiedingen belangrijk zijn. Toch spelen vertrouwen en kwaliteit een grotere rol bij de keuze voor een garage. Van der Meer bevestigt: ‘Betaalbaar onderhoud zit in onze missie verankerd, maar onze grootste investering ligt in het trainen en coachen van ons personeel. Vertrouwen en goede service maken voor onze klanten het verschil.’

Hoe belangrijk zijn aanbiedingen en kortingen voor u bij het kiezen van een garage?

Heel belangrijk                            18%
Belangrijk                                    46%
Neutraal                                      20%
Niet belangrijk                             10%
Totaal niet belangrijk 4%
Weet niet 2%

Vind u dat KwikFit scherpe prijzen biedt?

Ja, absoluut                                          28%
Redelijk                                                53%
Nee, het kan scherper                           14%
Weet niet                                              5%

Klanten blijven terugkomen

Bijna twee derde van de Nederlanders heeft ooit gebruik gemaakt van de diensten van KwikFit, en 80% van hen is (zeer) tevreden over hun laatste bezoek. Klanten waarderen vooral de goede bereikbaarheid, concurrerende prijzen en snelle service. Arjan: ‘Dat we zoveel mensen kunnen helpen, is mede dankzij ons uitgebreide netwerk. We blijven werken aan het verbeteren van de klantervaring, zodat klanten keer op keer voor ons kiezen.’

Hoe tevreden bent u over uw laatste bezoek aan KwikFit?

(Zeer) tevreden                 80%
(Zeer) ontevreden             8%

Bonusmateriaal

Bij CMO Studio en het Adformatie Consumentenpanel i.s.m. MSI-ACI houden wij er niet van om lezers zonder bonusmateriaal te laten gaan. Hieronder dus nog een bonustabel.

Waarom zou u voor KwikFit kiezen in plaats van voor een concurrent?

Makkelijk bereikbaar/dichtbij                  43%
Betere prijs                                           36%
Vertrouwen in kwaliteit                           34%
Snellere service                                    33%
Bredere dienstenselectie                       12%
Weet niet                                              12%
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in