Kranten verkopen minder abonnementen
Dat blijkt volgens Villamedia uit het statistisch jaarboek van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het hoofdstuk Mediagebruik laat zien dat het aantal dagbladabonnementen de laatste jaren flink is teruggelopen.
Ook meldt het CBS dat de kijktijd is gedaald. Keek in 2000 32 procent nog 20 uur en meer naar de tv, in 2007 was dat 29 procent. Verder blijkt dat bijna iedereen inmiddels toegang heeft tot internet. In 2005 bleek 17 procent van de personen van 12 tot 75 jaar nog nooit internet te hebben gebruikt. Dat cijfer lag vorig jaar op de 12 procent. 63 procent bezoekt online radio, tv en kranten. In 2005 was dat nog maar 46 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOpvallend genoeg ontbreken cijfers over tijdschriften en radio.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid