Kijktijd doelgroep 20-49 verder onder druk in tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van dit jaar zet de dalende kijktijdtrend in lineaire tv zich door. Volgens cijfers van GroupM was de daling van de kijktijd in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 8 procent ten opzichte van 2016 (tijdvak 18-24 uur). Omdat dit een evenementenjaar was (het EK voetbal) vergelijkt GroupM de cijfers liever met 2015. Ten opzichte van het tweede kwartaal dat jaar is de kijktijd in 20-49 met 15 procent gedaald.
De kijktijd daalt in vergelijking met Q2 2015 in alle doelgroepen, maar onder de 13-19 jarigen is de daling het grootst -22 procent. Deze groep kijkt gemiddeld nog maar 36 minuten in de avond. Slechts 33 procent van de tieners kijkt dagelijks tv ten opzichte van 44 procent in Q2 2015.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid