Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijktijd doelgroep 20-49 verder onder druk in tweede kwartaal

De grootste daling in kijktijd is er onder de 13-19-jarigen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het tweede kwartaal van dit jaar zet de dalende kijktijdtrend in lineaire tv zich door. Volgens cijfers van GroupM was de daling van de kijktijd in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 8 procent ten opzichte van 2016 (tijdvak 18-24 uur). Omdat dit een evenementenjaar was (het EK voetbal) vergelijkt GroupM de cijfers liever met 2015. Ten opzichte van het tweede kwartaal dat jaar is de kijktijd in 20-49 met 15 procent gedaald.

De kijktijd daalt in vergelijking met Q2 2015 in alle doelgroepen, maar onder de 13-19 jarigen is de daling het grootst -22 procent. Deze groep kijkt gemiddeld nog maar 36 minuten in de avond. Slechts 33 procent van de tieners kijkt dagelijks tv ten opzichte van 44 procent in Q2 2015. 


Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in