Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeer juist nu

Hoewel Nederland in vergelijking met andere landen een hoog percentage vrouwelijke internetgebruikers heeft, blijken het toch nog vooral…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wereldwijd zijn vrouwen nog altijd in de minderheid op internet, blijkt ook uit de Global WebWatch van Nielsen/Netratings. Alleen in de V.S. en Canada is de verhouding man - vrouw meer in balans, en ook Nederland laat wat dat betreft een reëler beeld zien. Maar als het op kopen aankomt blijkt slechts 38 procent vrouw te zijn. Volgens Renske Ellens, senior research analyst bij IDC, komt dat omdat vrouwen nog altijd minder betrokken zijn bij het Nederlandse arbeidsproces dan mannen. Het zijn nog altijd meestal de mannen die de fulltime baan en de credit card hebben.

related partner content for mobile comes here

Eind 2001 gebruikte ongeveer de helft van de Nederlanders, 8,1 miljoen, minstens een keer per kwartaal het internet. Een vijfde van hen deed ook aankopen via internet. De belangrijkste reden om niet via internet te kopen is nog altijd de angst voor fraude met credit cards. Tussen 2000 en 2001 is het bedrag waarvoor gekocht werd meer dan verdubbeld; van 426 miljoen naar 888 miljoen. Verwacht wordt dat dit in 2005 zal zijn gestegen naar 9,5 miljard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in