Investeer juist nu
Wereldwijd zijn vrouwen nog altijd in de minderheid op internet, blijkt ook uit de Global WebWatch van Nielsen/Netratings. Alleen in de V.S. en Canada is de verhouding man - vrouw meer in balans, en ook Nederland laat wat dat betreft een reëler beeld zien. Maar als het op kopen aankomt blijkt slechts 38 procent vrouw te zijn. Volgens Renske Ellens, senior research analyst bij IDC, komt dat omdat vrouwen nog altijd minder betrokken zijn bij het Nederlandse arbeidsproces dan mannen. Het zijn nog altijd meestal de mannen die de fulltime baan en de credit card hebben.
Eind 2001 gebruikte ongeveer de helft van de Nederlanders, 8,1 miljoen, minstens een keer per kwartaal het internet. Een vijfde van hen deed ook aankopen via internet. De belangrijkste reden om niet via internet te kopen is nog altijd de angst voor fraude met credit cards. Tussen 2000 en 2001 is het bedrag waarvoor gekocht werd meer dan verdubbeld; van 426 miljoen naar 888 miljoen. Verwacht wordt dat dit in 2005 zal zijn gestegen naar 9,5 miljard.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid