Overslaan en naar de inhoud gaan

Hooghoudt verjongt zich met nieuw logo en twee hippe jeneversoorten

Nieuw leven na honderdeenendertig jaar borrelen.
Hooghoudt
Hooghoudt
© Hooghoudt
Hooghoudt
Hooghoudt
© Hooghoudt

Honderdeenendertig jaar, zo oud is het Groningse jenevermerk Hooghoudt. Tijd, om te voorkomen dat de doelgroep zelf uit borrelende Methusalems gaat bestaan, voor broodnodige vernieuwing. Dat ging niet over een nacht ijs. Twee jaar ‘soul searching’  heeft Hooghoudt ervoor nodig gehad. Het resultaat: een hip nieuw logo en de lancering van twee nieuwe producten.

related partner content for mobile comes here

Nieuw jenevertijdperk

Naar eigen zeggen breekt er voor Hooghoudt ‘een nieuw jenevertijdperk’ aan, zonder dat daarbij het erfgoed en unieke relatie van het merk met Nederland verloochend wordt. De nieuwe producten, 'RAW Genever' en 'Aged Genever 5 years', spelen in op de groeiende vraag van de markt voor the next big thing in het post-gin tijdperk.

Nieuwe smaakprofielen

Beide producten zijn niet vanuit bestaande jenevers gecreëerd maar ontwikkeld op basis van nieuwe smaakprofielen. RAW Genever is de eerste jenever op basis van 100% moutwijn. RAW is geschikt om puur te drinken, maar ook goed gemixt kan worden met tonic. De ‘Aged Genever 5 years’ heeft in Oloroso's first-fill sherryvaten gerijpt en moet de whiskeydrinker gaan verleiden tot de wereld van jenever.

Het nieuwe logo is in samenwerking met Londens designbureau Michael Nash gecreëerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in