Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdredacteur Trouw stapt op

Willem Schoonen treedt terug als hoofdredacteur van Trouw. Hij zou het tijd vinden om plaats te maken voor een opvolger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Schoonen is zes jaar hoofdredacteur geweest van Trouw, maar vindt het tijd voor een 'nieuwe hoofdredacteur van de volgende generatie': 'Trouw staat voor de uitdaging ook op de digitale kanalen en fora zijn plek te veroveren.'

related partner content for mobile comes here

Bij zijn aanselling formuleerde Schoonen nog de ambitie om zelf de digitale vernieuwing in te zetten: 'Die formule is ijzersterk, dus daar ga ik niet te veel aan sleutelen. Wel wil ik meer lezers aan ons binden met nieuwe projecten, naast de papieren krant. Denk bijvoorbeeld aan websites voor specifieke doelgroepen, zoals de pas gelanceerde Schrijf!-site en Trouw Groen!'

Na de vernieuwing van de zaterdagkrant en de lancering van de katernen Letter&Geest en Tijd in 2011, en het herontwerp van nieuwskatern en Verdieping, lijkt Schoonen zich toch vooral op innovaties in print te hebben gericht.

Uitgever Frits Campagne zegt het terugtreden van Schoonen te betreuren, zo is te lezen op de website van Trouw: 'Willem heeft Trouw prachtig op koers gehouden en belangrijke vernieuwingen van de krant tot stand gebracht. Ik vind het jammer dat hij terugtreedt. Aan de andere kant tekent hem dit ook: Trouw gaat weer een volgende fase in, en hij maakt plaats voor de nieuwe generatie.'

Of Schoonen na zijn terugtreden als hoofdredacteur bij de redactie van Trouw actief zal blijven is nog niet duidelijk. Hij zal in elk geval aanblijven tot zijn opvolger is benoemd, waar de komende tijd - binnen en buiten de redactie - naar zal worden gezocht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in