Overslaan en naar de inhoud gaan

Het moet niet gekker worden: reclamebureau wil minder consumptie

Het is toch een beetje alsof de autofabrikant zegt dat we minder moeten rijden. Of de luchtvaartmaatschappij die vraagt of we niet wat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar tegelijkertijd hangt het wel in de lucht: we zijn 'n beetje moe van alsmaar méér, méér, méér...

related partner content for mobile comes here

In het van vandaag een verhaal over een reclamebureau dat voor minder consumptie en dus minder reclame pleit.

Reclamebureau is een campagne gestart om mensen aan te sporen minder te consumeren: Less Feels Better .

'Als je succesvol bent, koop je meer, gebruik je meer, heb je meer. Helaas doet al dit 'meer' onze planeet niet veel goeds: het heeft onophoudelijke druk op energiebronnen en het ecosysteem tot gevolg', opent directeur Marco de Boer van het Amsterdamse bureau ons de ogen.

Artmiks heeft Less Feels Better overigens zelf opgezet, het is geen idee van een adverteerder of andere spijtoptant.

De campagne bestaat uit diverse onderdelen. Zo zijn er stickers met de tekst Spending Less Feels Better om op euromunten te plakken.

De campagne moet minstens een jaar gaan duren. Wie wil, kan een eigen deelproject starten en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in