Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk als probleemoplosser

Merken bewijzen zichzelf en klant een dienst door in problemen denken, zegt Julian Stevense in deel 2 van zijn drieluik over probleemdenken.
Socrates
© 123rf
Socrates
© 123rf

In het eerste deel van mijn drieluik over probleemdenken heb ik je laten zien wat een probleem nu daadwerkelijk is en waarom het zo belangrijk is om te beginnen met het probleem als je op zoek bent naar de oplossing. Als merkadviseur heb ik mijzelf gespecialiseerd in het inzetten van merken als probleemoplossers. Een zeer groot deel van de organisatieproblemen die te maken hebben met mensen kun je namelijk met een goede merkstrategie oplossen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Michel Jansen

"Ik ben op zoek naar de oplossing voor een complex (merk)vraagstuk,
maar de oplossing is vaak al even complex en daarom moeilijk in de praktijk te brengen.
Daarom zoek ik een adviseur die met eenvoudige oplossingen komt die ik direct zelf kan toepassen."
Serieus? Briljant inzicht van een probleem... Met dito oplossing... ;-)
Met alle respect, maar het geeft zo'n beetje het niveau van het hele artikel aan.
Het Harley voorbeeld kennen we inmiddels ook wel zo'n beetje. En dan kun je nog de discussie aangaan of er sprake is van een probleem ('gevangen zitten in de maatschappij') of een behoefte (vrijheid). Dat zijn wat mij betreft betreft twee zijden van dezelfde medaille.
Punt is - en daar volg ik je volledig in - dat je gewoon een goede analyse moet doen van wat er speelt bij de doelgroep en altijd net even verder moet kijken dan je neus lang is. Vandaar ook het idee van 'ask 5x why'. Stel de vraag achter de vraag. Maar dat is naar mijn bescheiden mening inmiddels wel algemeen bekend. Toch?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in