Overslaan en naar de inhoud gaan

Pure fietsbeleving – zowel on- als offline

Met een platform-migrate door digital agency Dept zet fietsfabrikant Canyon een grote, digitale stap voorwaarts
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Canyon header picture
Canyon header picture

Canyon Bicycles, gevestigd in Koblenz, is al vele jaren Europa’s grootste e-bikemerk en Duitslands grootste fabrikant van racefietsen, mountainbikes en triathlonfietsen. Niet zo gek dat Canyon-tweewielers ook door internationale topatleten en wielerteams veelvuldig worden gebruikt. Met meer dan tweehonderd fiets-innovaties is de fabrikant een voorloper, trendsetter én autoriteit.

Canyon staat sterk met Salesforce Commerce Cloud

De fiets-innovator verkoopt haar rollende goed voornamelijk online, waardoor de webshop het belangrijkste kanaal is voor omzet, merkbeleving en klantenservice. De goede schaalbaarheid en de mogelijkheid voor onafhankelijke service en onderhoud, zijn belangrijke redenen voor Canyon om te kiezen voor een platform-migrate. De keuze viel hierbij op Salesforce Commerce Cloud. Dept werd in dienst genomen als implementatiepartner en is sinds het begin van het project verantwoordelijk geweest voor de analyse en het advies van de vereisten, de integratie, het technische projectbeheer en de (technische) ondersteuning.

Canyon image 1

Technische perfectie in elk detail

Na de eerste relaunch van de webshop in Oostenrijk, in februari 2019, volgde de global rollout: een nieuwe website in 18 talen en 41 verschillende valuta's, in één online-ervaring.

Voor elke wens een fiets

Om aan de individuele behoeften van de klant te voldoen, hebben de experts van Dept speciale features in de webshop geïmplementeerd. Zo bepaalt een calculator de perfecte framemaat voor de klant en zorgt een vergelijkingstool voor makkelijker wikken en wegen tussen verschillende fietsen. Klanten van Canyon hebben zodoende de mogelijkheid om hun gewenste fiets te kiezen op basis van hun specifieke behoeften. Het responsieve ontwerp van de webshop onderscheidt zich, naast de mogelijkheid om te customizen en vergelijken, ook door de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Tijdens het bestelproces kunnen klanten daarnaast kiezen uit verschillende en landspecifieke leverings- en betalingsmethoden. Wel zo makkelijk.

Ruimte voor ontdekking

Een belangrijk onderdeel voor de merkbeleving is de Canyon Showroom in Koblenz. Klanten kunnen hier nieuwe modellen, en verschillende ontwerpen en functies zelf ervaren. Ook online bestellingen kunnen hier worden opgehaald. Een integratie van de showroom in de webshop was hierdoor een ​​belangrijke missie voor Dept.

Canyon tablet

Allround merkbeleving

Door de webshop te vernieuwen, richt Canyon zich nog duidelijker op de behoeften van de klanten en zet het merk een grote, digitale stap voorwaarts. De diversiteit in maatwerk, overtuigende beelden en pakkende content, geven de gebruiker van de Canyon webshop een allround merkbeleving en verzekeren een vlekkeloze aankoopervaring. Ondersteund door Salesforce Commerce Cloud en de Marketing Cloud, gebruikt de fietsfabrikant de communicatiekanalen – e-mail, telefoon, contactformulier, chatfunctie en helpcentrum – om het gesprek met de klant aan te gaan en deze nog voor vele jaren aan Canyon te binden.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in