Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Corporate Blog: een communicatieve ROI?

Ik ben zelf een fervent voorstander van het hebben van een Corporate Blog. De communicatieve voordelen zijn groot (zie hieronder). Maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een nieuw rapport van Forrester, , wordt uitvoering ingegaan op de Return On Investment. Op een uitgebreide van dit rapport. Zeker de moeite waard: het geeft m.n. inzicht in de belangrijkste voordelen van zo’n blog: increased brand visibility (o.a. in pers en zoekmachines), savings on customer insight, reduced impact from negative user-generated content (de klant spuit nl. anders elders zijn klachten, vragen maar vooral ongenoegen), en increased sales efficiency. Maar daarnaast biedt het rapport ook de vervolgstap: een hulpmiddel bij het kwantificeren van deze voordelen.

related partner content for mobile comes here

Een mooi verhaal, maar toch is het in Nederland al langere tijd opvallend stil rond de Corporate Blogs. Volgens Charlene:

Many large companies stand on the brink of blogging, yet they are unwilling to take the plunge.

Is dit nou zo? Mijn vraag aan de lezers van dit blog is dan ook: zijn we allemaal druk bezig met het opzetten van een blog? Hebben we bewust besloten om hier (nog) niet aan mee te doen? Of is dit gewoon nog een erg ‘ver van mijn bed’ verhaal?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in