Het Corporate Blog: een communicatieve ROI?
In een nieuw rapport van Forrester, The ROI Of Blogging: The “Why�? And “How�? Of External Blog Accountability, wordt uitvoering ingegaan op de Return On Investment. Op Charlene Li’s blog een uitgebreide samenvatting van dit rapport. Zeker de moeite waard: het geeft m.n. inzicht in de belangrijkste voordelen van zo’n blog: increased brand visibility (o.a. in pers en zoekmachines), savings on customer insight, reduced impact from negative user-generated content (de klant spuit nl. anders elders zijn klachten, vragen maar vooral ongenoegen), en increased sales efficiency. Maar daarnaast biedt het rapport ook de vervolgstap: een hulpmiddel bij het kwantificeren van deze voordelen.
Een mooi verhaal, maar toch is het in Nederland al langere tijd opvallend stil rond de Corporate Blogs. Volgens Charlene:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMany large companies stand on the brink of blogging, yet they are unwilling to take the plunge.
Is dit nou zo? Mijn vraag aan de lezers van dit blog is dan ook: zijn we allemaal druk bezig met het opzetten van een blog? Hebben we bewust besloten om hier (nog) niet aan mee te doen? Of is dit gewoon nog een erg ‘ver van mijn bed’ verhaal?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid