Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wil hoger marktaandeel door sponsoring GP Zandvoort

Marketingdirecteur David Lette over wat Heineken Nederland met de Grand Prix op Circuit Zandvoort wil bereiken.
Team Zandvoort
Team Zandvoort

Op vragen als ‘wat kost jullie dit’ en ‘welk percentage van het marketingbudget van Heineken NL gaat hieraan op’ geeft marketingdirecteur David Lette van Heineken Nederland een politiek antwoord: “Wij kunnen helaas geen bedragen delen met betrekking tot de investeringen.”

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dave Winters

Ooit was Heineken een echt mooi marketingmerk. Ze deden het lange tijd heel goed maar nu zijn ze de weg helemaal kwijt. Sponsoring van sportevenementen kan natuurlijk hartstikke leuk en sympathiek zijn. Zonder sponsoren kunnen dit soort evenementen nou eenmaal niet leven. In dit soort sponsoring zou wat meer terughoudendheid van Heineken beter zijn. Nu hangen ze een beetje de successupporter uit, bloedirritant. Waar zijn ze dan ten tijde van de ontwikkeling van deze sporters? Waar zijn ze bij de jeugdevenementen? Wat doen ze er aan om meer kinderen te laten sporten? Noem het maar op. Deze wijze van sportsponsorting wekt bij mij alleen maar ergernis op en dat is negatief voor het merk.
Het Holland Heineken House vond ik al een triest dieptepunt. Dat meeliften op het succes van sporters en de hele tijd van die trieste beelden van successupporters die met een biertje in de hand staan te juichen en ineens allemaal fan zijn van een team of individuele sporter dat op dat moment succes heeft. Het heeft allemaal niets te maken met echte sport en echte sportfans.
Dat hossende oranje publiek bij dit soort evenementen is iets waar ik me altijd voor schaam, het meest sneu zijn de supporters bij het Nederlands elftal. Daar wil je je als merk toch niet mee associëren? Ze doen hetzelfde met de sponsoring van koningsdag, zo triest en zo gênant. Ik ben zelf een bierdrinker en zou dus de doelgroep moeten zijn, maar door dit soort sponsoring schaam ik me al lange tijd ook met een Heineken in de hand.
In mijn ogen positioneren ze zich nu als een sneu merk voor een sneu publiek. Ze slaan de plank dus behoorlijk mis lijkt me, want vroeger was Heineken nog wel een beetje cool.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in