Overslaan en naar de inhoud gaan

Heel mooi: Uitzending Gemist 2.0

Net als de BBC in Engeland loopt de Publieke Omroep in Nederland voorop met internet. Gisteren de lancering van Uitzending Gemist 2.0 in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

U moet beslist even gaan kijken bij in 2.0 versie. Ziet er goed uit van voren, maar de kracht ' van achteren' wordt gevormd door een hele nieuwe databank met programmadata in XML. Aan de voorkant is er een hele nieuwe 'player' van de omroep in Windows Media.

related partner content for mobile comes here

Gistermiddag heb ik de snel even op internet gezet. Mar iedereen kan nu meetellen.. Hoe vaak een uitzending is aangeklikt kun je nu voortdurend op de site zien. Het gaat om kleine aantallen.

Ook zijn er waarderingen mogelijk van kijkers online. Dat is de eerste 'web 2.0' toepassing van Uitzending Gemist. Er volgt meer: je eigen programmagids van Uitzending Gemist maken en die delen met anderen en elkaar tips geven. Hilversum legt gelukkig de nadruk eerst op het ontsluiten van eigen kwaliteit. (Meer straks bij )

De Ster steekt voorzicht de tenen in het internetwater. De reclame, zegt Arian Buurman, is aantrekkelijk voor adverteerders daar het in flash wordt aangeboden met de nodige interactieve mogelijkheden. Het wordt beter aangeklikt bij de video dan normaliter met banners, met klikpercentages oplopend tot 5 procent. De spotjes online blijven kort en meer dan één reclame per uitzending komt er voorlopig niet. Dat leverde in 2005 nog 'tonnen' op, in 2006 denkt ze voorzichtig aan 'miljoentjes'. En Uitzending Gemist kost, exclusief programmakosten die de omroepen zelf dragen, minder dan 1 miljoen euro aldus chefmaker William Valkenburg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in