Heel mooi: Uitzending Gemist 2.0


U moet beslist even gaan kijken bij UitzendingGemist.nl in 2.0 versie. Ziet er goed uit van voren, maar de kracht ' van achteren' wordt gevormd door een hele nieuwe databank met programmadata in XML. Aan de voorkant is er een hele nieuwe 'player' van de omroep in Windows Media.
Gistermiddag heb ik de cijfers over Uitzending Gemist snel even op internet gezet. Mar iedereen kan nu meetellen.. Hoe vaak een uitzending is aangeklikt kun je nu voortdurend op de site zien. Het gaat om kleine aantallen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok zijn er waarderingen mogelijk van kijkers online. Dat is de eerste 'web 2.0' toepassing van Uitzending Gemist. Er volgt meer: je eigen programmagids van Uitzending Gemist maken en die delen met anderen en elkaar tips geven. Hilversum legt gelukkig de nadruk eerst op het ontsluiten van eigen kwaliteit. (Meer straks bij Planet Multimedia)
De Ster steekt voorzicht de tenen in het internetwater. De reclame, zegt Arian Buurman, is aantrekkelijk voor adverteerders daar het in flash wordt aangeboden met de nodige interactieve mogelijkheden. Het wordt beter aangeklikt bij de video dan normaliter met banners, met klikpercentages oplopend tot 5 procent. De spotjes online blijven kort en meer dan één reclame per uitzending komt er voorlopig niet. Dat leverde in 2005 nog 'tonnen' op, in 2006 denkt ze voorzichtig aan 'miljoentjes'. En Uitzending Gemist kost, exclusief programmakosten die de omroepen zelf dragen, minder dan 1 miljoen euro aldus chefmaker William Valkenburg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid