Overslaan en naar de inhoud gaan

AS Donderdag: uitreiking SAN Accenten 2005

As donderdagavond worden in studio 21 te Hilversum de Accenten 2005 uitgereikt. De awards voor de beste advertising van adverteerders door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De volgende elementen vielen me op (ik kan alleen oordelen over de fast moving inzendingen):

related partner content for mobile comes here

1) Weinig werk is echt goed.
Er zijn er maar een paar die echt met kop en schouders er bovenuit steken. De rest is middelmatig. Veel inzendingen (het creatieve werk) komen niet echt overeen met de briefing. Schijnbaar is de briefing strak er op nahouden gedurende het gehele proces van begin tot eind een grote opgave.

2) Men denkt veelal nog steeds vanuit een 30 sec film (mediatype) en niet vanuit 1 centraal idee.
De sterke campagnes hebben allemaal als rode draad een sterk en onderscheidend idee dat in lijn ligt met de merkstrategie. 1 idee dat over alle mediasoorten te vertalen is. Hoe sterker het idee, hoe makkelijker de keuze van mediatype en de uitvoering is blijkt wel uit een aantal campagnes.

3) Keuze in doelgroep vaak erg vaag en breed gemaakt.
Nu ligt dit ook deels aan een aantal mediabureaus die nog steeds termen als alleen grote leeftijdscategorieën hanteren om een doelgroep te bereiken. Daar moet toch iets beters voor te verzinnen zijn. Ook hier geldt wellicht dat hoe sterker dat ene centrale idee hoe makkelijker de doelgroep te bereiken. Er zijn adverteerders die al heel dicht op de huid van de doelgroep zitten.

Voorbeelden van inzendingen (in willekeurige volgorde en niet compleet):
Glorix Trucker - Unilever
Oerbrood knal - ???
Roal Club Specials - Vrumona
Duyvis Party Centrum - Sara Lee
Sun Vaatwasspecialist - Unilever
DE Arome gezellig - DE
Knorr Gordon & Gerard - Unilever
State Magazine - Heineken
KitKat Have a Break - Nestle
Honig Roerbakken - Heinz
Sisi squad - Vrumona
Andrelon - Unilever
Omo Bekende NL-ers - Unilever
Unox Evert van Benthem - Unilever
Enz??????????????????

Zie hier de . Ik ben benieuwd wie er met de Accent Fast Moving 2005 naar huis gaat.

Methode van de .
De SAN Accenten worden gekozen middels een scoringsmodule van cijfers. Ieder jury lid vult en dergelijke score per campagne is. Deze worden vervolgens door een notaris samengevoegd. Deze notaris bepaald op basis van de hoogste score de winnaar van de categorie. Ook al zou ik willen, ik kan de winnaar dus helaas niet bekendmaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in