Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede zoekmachine advertenties

Adverteren bij de zoekresultaten van zoekmachines is iets wat veel toegepast wordt tegenwoordig. Het bekendst en meest gebruikt is Google…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteren bij de zoekresultaten van zoekmachines is iets wat veel toegepast wordt tegenwoordig. Het bekendst en meest gebruikt is .

related partner content for mobile comes here

Toch wordt er in mijn ogen veel geld weggegooid doordat de kwaliteit van advertenties vaak te wensen over laat. Ook bij deze advertenties is het verstandig volgens het AIDA model te werken.

Als voorbeeld neem ik een advertentie voor een autoverzekering, welke er als volgt uit zou kunnen zien:

Goedkope autoverzekering?
Autoverzekering met 80% No-Claim.
Sluit direct online af.

Attention

Trek de aandacht van de bezoeker, in dit voorbeeld doen we dat dus met 'Goedkope autoverzekering?'. Zorg er ook voor dat de advertentie vertoond wordt bij zoekwoorden als 'autoverzekering'of gerelateerde zoekwoorden. Deze zoek je met Google's .

Interest, desire

Nu we de aandacht hebben, gaan we de interesse wekken met de 80% no-claim.

Action

'Sluit direct online af', we verleiden de bezoeker op onze advertentie te klikken en direct online af te sluiten. Het is hierbij belangrijk te zorgen voor een goede landing page.

Het liefst een pagina speciaal en alleen ontworpen voor het afsluiten van de autoverzekering. Zodat de bezoeker niet afgeleid wordt door andere zaken en overgaat tot het afsluiten, of desnoods aanvragen van, een offerte.

Zorg dat je alleen de noodzakelijke informatie vraagt, zodat zo weinig mogelijk hoeft worden ingevuld. De kans op conversie is dan het grootst!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in