Generatie Y houdt van papier


HP deed onderzoek onder bijna 1500 werknemers in het MKB in zeven Europese landen, te weten Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland en Duitsland.
Van de generatie Y-werknemers (jongeren tussen de 16 en 24 jaar die op dit moment hun intrede doen op de arbeidsmarkt), gebruikt maar liefst 85 procent vaak of zelfs altijd geprinte of geschreven materialen bij het maken van zakelijke beslissingen. Oudere werknemers doen dit een stuk minder: 59 procent van de 55-plussers in het MKB kan niet zonder papier bij besluitvorming.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaniëlle Snoeij, MKB marketing manager bij HP Imaging & Printing Group: 'Jongeren zijn opgegroeid met computers en maken veel gebruik van social media. Je zou verwachten dat zij op de werkvloer weinig behoefte hebben aan geprinte materialen. Niets blijkt minder waar.'
Naast pen, papier en geprinte materialen worden de PC en de laptop veel gebruikt (78 procent) bij zakelijke besluitvorming.
Het MKB raadpleegt ook vaak rekenmachines (51 procent) en smartphones (19 procent) bij het nemen van beslissingen op de werkvloer. Van deze hulpmiddelen is de laatste categorie wel erg generatiegevoelig; slechts 6 procent van de 55-plussers gebruikt een smartphone op zo’n moment.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid