Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie Y houdt van papier

Ondanks het feit dat ze opgroeien in een digitale tijd, maken jongeren op de werkvloer meer gebruik van papier dan hun oudere collega’s,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

HP deed onderzoek onder bijna 1500 werknemers in het MKB in zeven Europese landen, te weten Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland en Duitsland.

related partner content for mobile comes here

Van de generatie Y-werknemers (jongeren tussen de 16 en 24 jaar die op dit moment hun intrede doen op de arbeidsmarkt), gebruikt maar liefst 85 procent vaak of zelfs altijd geprinte of geschreven materialen bij het maken van zakelijke beslissingen. Oudere werknemers doen dit een stuk minder: 59 procent van de 55-plussers in het MKB kan niet zonder papier bij besluitvorming.

Daniëlle Snoeij, MKB marketing manager bij HP Imaging & Printing Group: 'Jongeren zijn opgegroeid met computers en maken veel gebruik van social media. Je zou verwachten dat zij op de werkvloer weinig behoefte hebben aan geprinte materialen. Niets blijkt minder waar.'

Naast pen, papier en geprinte materialen worden de PC en de laptop veel gebruikt (78 procent) bij zakelijke besluitvorming.

Het MKB raadpleegt ook vaak rekenmachines (51 procent) en smartphones (19 procent) bij het nemen van beslissingen op de werkvloer. Van deze hulpmiddelen is de laatste categorie wel erg generatiegevoelig; slechts 6 procent van de 55-plussers gebruikt een smartphone op zo’n moment.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in