Overslaan en naar de inhoud gaan

Loyale gevoelens

Een effectief loyaliteitsprogramma spreekt zowel het hoofd als het hart van de klant aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een goed loyaliteitsprogramma zorgt ervoor dat klanten meer producten afnemen en je bedrijf langer trouw blijven. Maar hoe weet je of je programma werkt? Dat lezen bedrijven doorgaans af aan harde cijfers, bijvoorbeeld over de bestelfrequentie en de hoogte van het orderbedrag. Ofwel: veel loyaliteitsprogramma’s zijn sterk gericht op rationele aspecten van de relatie met klanten.

related partner content for mobile comes here

Terwijl een effectief loyaliteitsprogramma ook een emotionele impact heeft. Want zo’n programma leidt er als het goed is ook toe dat de klant zich thuis voelt bij het bedrijf. Door de customer experience op te knippen in onderdelen, wordt duidelijk of het programma ook het hart van de klant aanspreekt. Dat verschaft inzicht in de perspectieven die de relatie met de klant biedt.

Een klant die zich verbonden voelt met je bedrijf maar nu weinig actie onderneemt, kan in de toekomst toch weer volop gaan bestellen. En omgekeerd: een klant die nu veel bij je koopt maar geen warm gevoel heeft bij je bedrijf of merk, zal eerder switchen als hij een redelijk alternatief ziet.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in