Loyale gevoelens
Een goed loyaliteitsprogramma zorgt ervoor dat klanten meer producten afnemen en je bedrijf langer trouw blijven. Maar hoe weet je of je programma werkt? Dat lezen bedrijven doorgaans af aan harde cijfers, bijvoorbeeld over de bestelfrequentie en de hoogte van het orderbedrag. Ofwel: veel loyaliteitsprogramma’s zijn sterk gericht op rationele aspecten van de relatie met klanten.
Terwijl een effectief loyaliteitsprogramma ook een emotionele impact heeft. Want zo’n programma leidt er als het goed is ook toe dat de klant zich thuis voelt bij het bedrijf. Door de customer experience op te knippen in onderdelen, wordt duidelijk of het programma ook het hart van de klant aanspreekt. Dat verschaft inzicht in de perspectieven die de relatie met de klant biedt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEen klant die zich verbonden voelt met je bedrijf maar nu weinig actie onderneemt, kan in de toekomst toch weer volop gaan bestellen. En omgekeerd: een klant die nu veel bij je koopt maar geen warm gevoel heeft bij je bedrijf of merk, zal eerder switchen als hij een redelijk alternatief ziet.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid