Consument koopt vaker huismerk
In de supermarkten hebben de A-merken opnieuw terrein verloren ten opzichte van de huismerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De omzet van A-merken steeg in 2008 met 5,1 procent, terwijl de totale omzet van supermarkten toenam met 7,2 procent. Dat blijkt uit een onderzoek,gepubliceerd in Foodmagazine. De onderzoekers verwachten dat de A-merken in 2009 verder terrein gaan verliezen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In 2008 zijn weinig nieuwe producten ontwikkeld. Juist daar moet de groei van de A-merken vandaan komen, zeggen de onderzoekers. Daarnaast hebben A-merken meer last van de crisis. Consumenten wijken nu eerder uit naar de goedkopere huismerken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid