Overslaan en naar de inhoud gaan

Fairtrade en storytelling

FaiRSupport, de retailorganisatie achter de Fair Trade Shops en Wereldwinkels, opent deze week officieel de eerste vestiging van haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WAAR bouwt verder op de fundamenten van de Fairtrade Shop. Fairtrade is nog steeds het belangrijkste uitgangspunt van de nieuwe formule. Maar het assortiment is uitgebreid met biologische artikelen, producten met een FSC-keurmerk en artikelen van recycled materiaal met bijzonder design.

related partner content for mobile comes here

Het assortiment, ‘een wereld om te geven’, is ingedeeld in vijf werelden met bijpassende producten. De wereld ‘Geef Om Elkaar’ bevat cadeaus met persoonlijke boodschappen en herinneringen. ‘Geef Om de Wereld’ bevat producten waarmee de consument laat zien dat hij bewust omgaat met milieu, materialen en energie. ‘Geef Om Jezelf’ bestaat uit sieraden en beautyproducten. ‘Geef Om Wat Je Eet’ biedt verpakte foodproducten om ‘bewust van te genieten’. ‘Geef Om Je Thuis’: producten voor binnen en buiten.

Storytelling

Storytelling is belangrijk bij de de producten WAAR verkoopt. Verhalen over bijvoorbeeld producenten, gebruikte technieken en oude rituelen of gebruiken. De consument wordt gevraagd het verhaal door te vertellen aan anderen. WAAR: ‘Dit scheelt reclamekosten zodat het rendement daar komt waar het ’t hardst nodig is: bij de bedrijven uit ontwikkelingslanden die het assortiment produceren. Deze manier van 'storytelling' gaat niet alleen in de winkel, maar ook daarbuiten een belangrijke rol spelen in de communicatie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in