Overslaan en naar de inhoud gaan

'Explosieve groei' radio-omzet in 3e kwartaal

De radio-omzet is in het derde kwartaal van dit jaar met 8,8 pct gestegen. RAB (Radio Advies Bureau) spreekt van een 'explosieve groei'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totale radio-omzet is in de eerste drie kwartalen van 2010 gestegen met 5 pct naar 155.016.000 euro. Na een lichte stijging in het eerste kwartaal steeg de radio-omzet in het tweede kwartaal met 5,6 pct. In het 3e kwartaal werd een plus van 8,8 pct gerealiseerd en bedroeg de netto-omzet 45.084.000 euro.

related partner content for mobile comes here

Retail heeft nu in de eerste drie kwartalen het grootste aandeel binnen radio (13,8%). In het derde kwartaal was dit 16,5 pct, gevolgd door auto’s (12,1%) en Telecom (10,6%).

-directeur George Bohlander: 'Het is bekend dat radio veel wordt ingezet in multimediacampagnes. Opvallend is dat steeds meer adverteerders ontdekken dat radio ook prima alleen ingezet kan worden om hun reclamedoelstellingen te halen, want alleen al in het derde kwartaal hebben bijna 200 adverteerders alleen radio ingezet. Ook de explosieve groei bij non-spot blijft zich voortzetten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in