'Explosieve groei' radio-omzet in 3e kwartaal
De totale radio-omzet is in de eerste drie kwartalen van 2010 gestegen met 5 pct naar 155.016.000 euro. Na een lichte stijging in het eerste kwartaal steeg de radio-omzet in het tweede kwartaal met 5,6 pct. In het 3e kwartaal werd een plus van 8,8 pct gerealiseerd en bedroeg de netto-omzet 45.084.000 euro.
Retail heeft nu in de eerste drie kwartalen het grootste aandeel binnen radio (13,8%). In het derde kwartaal was dit 16,5 pct, gevolgd door auto’s (12,1%) en Telecom (10,6%).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaRAB-directeur George Bohlander: 'Het is bekend dat radio veel wordt ingezet in multimediacampagnes. Opvallend is dat steeds meer adverteerders ontdekken dat radio ook prima alleen ingezet kan worden om hun reclamedoelstellingen te halen, want alleen al in het derde kwartaal hebben bijna 200 adverteerders alleen radio ingezet. Ook de explosieve groei bij non-spot blijft zich voortzetten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid