Publieke zenders in week 40 op 33,7 pct
Dat is 4,3 pct minder dan vorige week. De vier zenders van RTL Nederland boekten winst van 30,6 pct in week 39 naar 31,8 in week 40. Ook SBS Broadcasting profiteerde met een gezamenlijk aandeel van 20,9 pct (was 18,0 pct). Marktleider Nederland 1 had een aandeel van 20,4 pct (-1,4 ten opzichte van week 39), terwijl het aandeel van RTL 4 op 18,9 pct uitkwam (+1,4). SBS 6 had een marktaandeel van 11,9 pct, een plus van 2,2 pct ten opzichte van week 39. Dat kwam met name door de interlandwedstrijd Moldavië-Nederland.
Voice of Holland (RTL 4) was weer de kijkcijfertopper met 2.724.000 kijkers. Spoorloos (Ned. 1) was tweede met ruim 2,2 miljoen kijkers en Ik Hou Van Holland (ook RTL 4) was derde met ruim 2 miljoen kijkers.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: Stichting Kijkonderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid