Den Haag War Child City wint Citymarketing Innovatie Award 2011
Den Haag War Child City was een grootschalig project opgezet om Hagenezen zoveel mogelijk geld op te laten ophalen voor War Child. Tal van evenementen stonden in het teken van War Child, waarbij geld werd ingezameld voor oorlogskinderen. De jury heeft War Child City aangewezen als winnaar van de Citymarketing Innovatie Award 2011, omdat Den Haag een goede vertaling maakt van haar citymarketingstrategie naar uitvoering. De Haagse kernpositionering 'Internationale stad van Vrede en Recht' is zo op een laagdrempelige en praktische manier overgebracht. Juryvoorzitter Hermans merkte hierbij op dat Den Haag slim gebruik maakt van co-branding met een ‘sterk, positief en relevant merk’. Met het winnen van de award laat het Haagse initiatief de woonmarketingcampagne 'Het kan weer' van de stad Amersfoort en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer achter zich.
Uit bijna zestig inzendingen werden zes initiatieven geselecteerd voor de finale. Het aantal inzendingen was veel hoger dan vorig jaar, en ook de diversiteit was groter, zo meldt de organisatie. Opvallend was dat voor de editie 2011 meer strategische activiteiten en minder evenementen zijn ingezonden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid