Overslaan en naar de inhoud gaan

Den Haag War Child City winnaar Citymarketing Innovatie Award

Den Haag War Child City is de winnaar van de jaarlijkse Citymarketing Innovatie Award 2011. Het gaat om een grootschalig project opgezet om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Den Haag waren verschillende evenementen die in het teken stonden van War Child. De jury heeft aangewezen als winnaar van de Citymarketing 2011, omdat Den Haag een goede vertaling maakt van haar citymarketingstrategie naar uitvoering. De Haagse kernpositionering 'Internationale stad van Vrede en Recht' is zo op een laagdrempelige en praktische manier overgebracht.

Juryvoorzitter Loek Hermans merkte hierbij op dat Den Haag 'slim gebruik maakt van co-branding met een sterk, positief en relevant merk'. Met het winnen van de award laat het Haagse initiatief de woonmarketingcampagne 'Het kan weer' van de stad Amersfoort en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer achter zich.

Het fictieve reisbureau B-reizen won de Citymarketing Stimulerings Award. Met een guerrillamarketingcampagne wil de gemeente Bergen op Zoom een grotere bekendheid van de Brabantse stad bewerkstelligen. Door zogenaamde pop-up shops te openen in andere steden gaat de stad brutaal de concurrentie aan. De jury was vooral onder de indruk van de slimme vertaling van marketingtrends naar een relevante citymarketingcampagne met een groot verwacht effect. Hermans: 'Wat de Bavaria-jurkjes bij het WK waren, kan B-reizen in citymarketingland worden.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in