
In Den Haag waren verschillende evenementen die in het teken stonden van War Child. De jury heeft War Child City aangewezen als winnaar van de Citymarketing Innovatie Award 2011, omdat Den Haag een goede vertaling maakt van haar citymarketingstrategie naar uitvoering. De Haagse kernpositionering 'Internationale stad van Vrede en Recht' is zo op een laagdrempelige en praktische manier overgebracht.
Juryvoorzitter Loek Hermans merkte hierbij op dat Den Haag 'slim gebruik maakt van co-branding met een sterk, positief en relevant merk'. Met het winnen van de award laat het Haagse initiatief de woonmarketingcampagne 'Het kan weer' van de stad Amersfoort en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer achter zich.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSOnline Advertising Consultant (NL)
VONQOnline communicatieadviseur
Nationale OmbudsmanHet fictieve reisbureau B-reizen won de Citymarketing Stimulerings Award. Met een guerrillamarketingcampagne wil de gemeente Bergen op Zoom een grotere bekendheid van de Brabantse stad bewerkstelligen. Door zogenaamde pop-up shops te openen in andere steden gaat de stad brutaal de concurrentie aan. De jury was vooral onder de indruk van de slimme vertaling van marketingtrends naar een relevante citymarketingcampagne met een groot verwacht effect. Hermans: 'Wat de Bavaria-jurkjes bij het WK waren, kan B-reizen in citymarketingland worden.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee