Overslaan en naar de inhoud gaan

Lotto en Krasloten naar Alfred

De Lotto heeft zijn merken Lotto en Krasloten per 1 januari ondergebracht bij Alfred.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

zat sinds 2008 bij Y&R Not Just Film, – en Toto – bij Lemz. Aan de keuze voor Alfred ging een pitch vooraf met nog een bureau. Commercieel directeur Frank Bijman wil de naam daarvan niet noemen. Wel zegt hij: ‘We zochten een bureau waarvan de creatieve directie nog volop actief is en geen netwerkbureau, omdat de kans daarbij groter is dat er meer op rendement gestuurd wordt dan op creatieve output.’
De beslissing om zowel Lotto als Krasloten bij Alfred onder te brengen, is ingegeven door de wens het voeren van een eenduidig communicatiebeleid te bevorderen. Bijman: ‘Het vergemakkelijkt de bewaking van de creatieve concepten.’ Creative directors Aad Kuijper en Patrick de Zeeuw werken aan een nieuwe campagne voor Lotto en de van Doom & Dickson overgestapte Bart Oostindie en Antoine Houtsma nemen Krasloten voor hun rekening.
Voor Toto wordt voorlopig geen above-the-line werk gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Heeft Frank Bijman een punt met zijn uitspraak dat hij niet gecharmeerd is van netwerkbureaus 'omdat de kans daarbij groter is dat er meer op rendement wordt gestuurd dan op creatieve output'? Ga naar de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in